מבצעים מיוחדים
0 0.00

אוכלים שעועית אפויה ומרוויחים כולסטרול נמוך ובריאות טובה

אנשים הסובלים מכולסטרול גבוה מצויים בסיכון מוגבר לבעיות לב. על מנת להוריד את הסיכון להתקף לב, חשוב לשים לב להרגלי התזונה. הקפדה על תזונה היא הדרך הטבעית, הבטוחה והטובה ביותר להפחתת כולסטרול.

הרגלי חיים והתקפי לב

התקף לב לא מגיע יש מאין. בדרך כלל יש גורמים שמנבאים אילו אנשים נמצאים בסיכון ואפשר, על כן, לנהוג נכון יותר, בריא יותר. אז אמנם ההתקף עצמו עשוי להיות פתאומי, כשנוצרת הפרעה ממוקדת בזרימת הדם אל הלב אבל השורש למצב זה נמצא עמוק בתוך הרגלי החיים שלנו. כאשר התזונה הקבועה שלנו מכילה הרבה כולסטרול, אט אט נסתמים העורקים הכליליים. הכולסטרול יוצר את ה”פקק” שסותם את העורקים מבפנים. הדם לא זורם בחופשיות עד שלבסוף שמגיע קריש הדם שהינו הגורם הישיר להתקף הלב. אך חשוב להדגיש כי הכולסטרול, חומר שהוא בעיקרו מבוסס שומן, חיוני לתפקוד הגוף והגוף אף מייצר אותו. אך בכמות מוגזמת המגיעה מן המזון שאנו אוכלים, לא יוצא מכך שום דבר טוב.

שעועית נגד התקפי לב
צילום: Depositphoto

שעועית אפויה, הינה דוגמא למזון מן הצומח שכדאי להרבות באכילתו. מזון צמחי, יש להדגיש, הינו חופשי מכולסטרול וגם אם חלק מהמזונות כוללים מידה מסוימת של שומן, יש בהם מעט מאוד שומן רווי

 

ירקות וקטניות חופשיים מכולסטרול

אך ניתן להפחית את הכולסטרול? פשוט מאוד – צורכים פחות שומן רווי. צורכים פחות בשר שמן או חמאה, אוכלים פחות מאכלים המטוגנים בשמן. שוקולד, עוגות, עוגיות, בכל אלה יש שפע של שומן וגם כולסטרול.
שעועית אפויה מצד שני, הינה דוגמא למזון מן הצומח שכדאי להרבות באכילתו. מזון צמחי, יש להדגיש, הינו חופשי מכולסטרול וגם אם חלק מהמזונות כוללים מידה מסוימת של שומן, יש בהם מעט מאוד שומן רווי. מכיוון שכך, תזונה צמחית נחשבת למומלצת להורדת רמת הכולסטרול והקטנת הסיכון להתקפי לב.

סיבים שנלחמים בכולסטרול המזיק

עוד נקודה חשובה, לגבי שעועית – היותה עשירה בסיסים תזונתיים מסיסים. כדאי להקפיד על תזונה שכוללת סיבים תזונתיים כאלה מכיוון שיש להם תכונה שהופכת אותם ללוחמים טבעיים בכולסטרול. צריכת סיבים ובפרט המסיסים שבהם נחשבת טובה שבעתיים להורדת הכולסטרול מהסיבה הבאה: הסיבים מתחברים במעיים ויוצרים מעין שכבת ג’לי אשר חוסמת את הכולסטרול ובעצם מפריעה לו לשקוע ולהצטבר בגוף.
למען הדיוק, שעועית אפויה או מבושלת היא רק דוגמא למזון נהדר שנלחם בכולסטרול. גם סוגים אחרים של קטניות כדוגמת חומוס מבושל וכך גם עדשים המומלצים מאוד לאכילה. תזונאים מסבירים כי אפשר לצרוך ללא כל חשש כמות יומית של כ-100 גרם קטניות או שעועית. יש לציין כי עדיף לבשל את המוצר או לאפות בבית משום ששימורי שעועית, למשל, מכילים מרכיב די גבוה של מלח וגם במלח אסור להפריד (תורם לעליה בלחץ הדם).

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן