מבצעים מיוחדים
0 0.00

מרגישים שפופים ומדוכאים? יש פתרונות טבעיים לדיכאון

כולנו מכירים את זה, את הבקרים שבהם אין לנו אפילו טיפה חשק להיפרד מן המיטה ומהשמיכות ולצאת החוצה. לכל אחד יש ימים שבהם הוא מרגיש שפוף וחסר מצב רוח, חסר מוטיבציה ולא רק עייף. אבל כאשר מדובר בדיכאון, זה כבר יותר מאשר מצב רוח רע שמגיע וחולף כמו שהרוח נושבת.

שפופים? יש לנו פתרון להציג לכם ולא מדובר בתרופות מרשם עמוסות בהבטחות אך גם בתופעות לוואי. מסתבר שיש פתרונות טבעיים נגד דיכאון, חלקם נמצאים (לא תאמינו) אפילו במטבח שלכם.

צמחים נגד דיכאון
צילום: Depositphotos

“תרופות נוגדות דיכאון עשויות לצד התועלת שבהן גם להביא לתופעות קשות כדוגמת עייפות יתר, תלות, אפילו הופעה של מחשבות אובדניות. הבשורות הטובות – לטבע יש פתרונות וחלקם נמצאים גם במטבח שלכם.”

 

התשובה לדיכאון מסתתרת במטבח

למרות שאפשר למצוא קווי דמיון בין דיכאון לבין אומללות, דיכאון זו בעיה מתמשכת שעשויה אפילו להפוך למסוכנת. הסתגרות ובדידות, התנתקות מהחברה ועזיבת מקומות עבודה, אפילו נטיות לאובדנות, כל אלה הם מהסכנות של הדיכאון. למרבה הצרה, תרופות נוגדות דיכאון עשויות לצד התועלת שבהן גם להביא לתופעות קשות כדוגמת עייפות יתר, תלות, אפילו הופעה של מחשבות אובדניות. הבשורות הטובות – לטבע יש פתרונות וחלקם נמצאים גם במטבח שלכם.

כורכום, למשל, הינו תבלין ידוע ומוכר ומקומו על מדף התבלינים הישראלי ידוע. מחקרים מראים כי כוחו יפה לא רק לתיבול אלא גם לריפוי תהליכים דלקתיים בגוף. מלבד זאת, הוא גם מביא לשחרור חומרים במוח, כדוגמת סרוטונין ודופמין. חומרים אלה נחשבים למשפרי מצב רוח טבעיים (נקראים גם נוירוטרנסמיטורים).

חומרים אלה גורמים להרגשה טובה כך שכורכום למעשה מועיל לא פחות ואולי אף יותר מתרופות כדוגמת פרוזק. חשוב לציין כי הכמות שבה מתבלים את המזון בכורכום איננה מספיקה בדרך כלל כדי להביא למהפך. לכן, מומלץ להשתמש בכמוסות כורכום מרוכז. אגב, תגלית מעניינת מעלה כי השימוש בכורכום עוזר גם לאנשים המטופלים בתרופות אנטי דיכאוניות ולכן אפשר להתייעץ בנושא גם עם המטפל שלכם, רופא או פסיכיאטר.

מסתורי התה שמשפר מצב רוח

תה חם עם לימון מומלץ לכאבי גרון. בטוח ששמעתם את החוכמה הזאת אבל מה שככל הנראה לא ידעתם זה שסוגי תה מסוימים יכולים לחולל נפלאות בשיפור מצב הרוח. חליטת קמומיל תהיה אפקטיבית מאוד לשיכוך חרדה או דיכאון. ואם אתם מבקרים בחנות התבלינים או בבית הטבע, נסו זעפרן. זהו תבלין יקר אמנם, אבל מוכר כנוגד דיכאון מצוין.

תוספים נוספים שיעזרו להרגשה טובה

הינה כמה שמות שכדאי להכיר ולשמור לשעת הצורך:
5-HTP הינו תוסף מזון שהולך ומתקבע כנהדר לטיפול בדיכאון. הוא משפיע על רמת הסרוטונין.
Gingko הינו צמח שמוצאו מן המזרח הרחוק וידוע ברפואה הסינית. טוב לפעילות המוח, ממריץ את הדם ועל הדרך, מפחית חרדה, לחץ ודיכאון.
תוסף Ashwagandha מבוסס על האיורוודה. משפיע ישירות על הורמוני הלץ בגוף, משרה שינה ומרגיע את הנפש.
Rhodiola rosea מבוסס על צמח הגדל באזורים קרים. טוב נגד חרדה ולחץ וגם משפר מצב רוח כללי.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן