מבצעים מיוחדים
0 0.00

חלבון איכותי לבריאות צמחונים וטבעונים

תזונה צמחונית או טבעונית מביאה עימה לא מעט יתרונות בריאותיים. יחד עם זאת, מי שלא ייזהר עשוי לסבול מהשלכות לא טובות, בראש ובראשונה בשל היעדר כמות מספקת של חלבון באיכות גבוהה. הטיפים שלהן יעזרו לכם לשפר את תכולת החלבון במזון שלכם ולשמור על בריאותכם.

אחד מעשרה – לא אוכל בשר

בישראל לא כולם נהנים לאכול בשר. למעשה, כמות נכבדה למדי של אנשים מצהירים על עצמם כעל צמחונים או טבעוניים וזה בהחלט שינוי לעומת שנים קודמות. על פי נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אחד מכל עשרה אנשים בישראל מגדיר את עצמו כצמחוני או טבעוני ובמילים אחרות – עשרה אחוזים מהאוכלוסייה מתנזרים לחלוטין מצריכת בשר (וחמישה אחוזים לא צורכים כלל מזון מהחי). מכיוון שבשר מספק חלק מרכזי מהחלבון שהגוף שלנו צריך, יש למצוא תחליפים ראויים. הערכות מלומדות מראות כי אדם בוגר זקוק ל-30 עד 50 גרם חלבון ביום והדרכים שלהלן יעזרו לכם לקבל את החלבון החשוב, הדרוש בין היתר לצורך בניית הגוף ולבניית השרירים.

אבקת אסאי

אם חשבתם שנתחיל את רשימת ההמלצות לאספקת חלבון איכותי באבקת מי גבינה או סויה, הרשו לנו להפתיע אתכם. ההמלצה שלנו היא להכיר בראש ובראשונה את צמח האסאי. מדובר בסוג של פרי שצבעו סגול, מעין גרגרי יער או ענבים הגדלים על עצים באזור האמזונס. הצמח נפוץ מאוד במדינות דרום אמריקה, ברזיל ופרו והוא מכיל מכל טוב. אסאי מכיל בתוכו כמות יפה של אנטי אוקסידנטים ומינרלים, יש בו סיבים. אך בתור תחליף לבשר, חשוב לציין כי הוא מכיל חומצות אמינו בהרכב מעולה, שיש המשווים אותו לזה המצוי בחלבון של ביצה. בארץ לא ניתן למצוא את האסאי בצורתו הטבעית אלא על פי רוב כאבקה. הבשורות הטובות הן כי זו אבקה השומרת על היתרונות התזונתיים. נהוג לערבב את האבקה עם מים, מעדן חלב או מיץ פירות.

שמן המפ

שמן המפ הינו מקור מעולה לחלבון ולעוד דברים טובים מאוד. מגוון חומצות אמינו, אומגה 3, אומגה 6 ועוד. השמן, המופק מצמח הקנאביס ידוע כמועיל מאוד מבחינה בריאותית ורבים משתמשים בו לא רק כמקור לחלבון אלא כרפואה מונעת. השמן מועיל למערכת העיכול, הורדת כולסטרול, שיפור חילוף החומרים, טוב למראה העור, בריאות הלב וכלי הדם.

חלבון
צילום: Depositphoto

אצת כלורלה

עוד מקור נפלא לחלבון מגיע הפעם מהים – אצת כלורלה. בין היתרונות של השימוש באצה, מלבד תכולת החלבון היפה ניתן למנות אפקט בריאותי, חיזוק מערכת החיסון ומניעת מחלות, ניקוי הגוף מרעלים ואפילו תועלת נגד דלקות וזיהומים. קרוב למחצית מהאצה זה בעצם חלבון ואחוז ניכר כולל וויטמינים ומינרלים. החלבון, יש לציין, מרוכז הרבה יותר מאשר זה המגיע מן החי ובנוסף יש גם חומצות גרעין וויטמינים חיוניים כדוגמת בי 12.

שמרים תזונתיים

שמרים תזונתיים מכילים מגוון של חומצות אמינו וחומצות גרעין, ויטמינים ומינרלים וכמובן גם חלבון. הם נחשבים כמועילים לבריאות הכבד, ניקוי רעלים, חיזוק הגוף. הם משפרים את הערנות ומעלים את רמת האנרגיה וכל מה שצריך לעשות זה להוסיף לכוס מים או לפזר מעל הסלט.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן