מבצעים מיוחדים
0 0.00

גלו מה זה חריף בגרון ויעיל נגד דיכאון

אנו חיים בתקופה שבה תרופות נגד דיכאון מחולקות כמעט לכל דכפין. לאחר שנקבע כי הדיכאון הוא המחלה בה”ה הידיעה של המאה העשרים ואחת, תרופות כדוגמת פרוזק החלו נמכרות כמו לחמניות טריות. אבל האם אנו יכולים להרשות לעצמנו להתייחס בקלות ראש לכל אותן תרופות, עם כל אותן תופעות לוואי שמסתתרות בתוכן?

חומרים בריאים שיאזנו לכם את מצב הרוח

אלה מכם שמתעדכנים לגבי חידושים וממצאים בנושאי דיכאון, חרדה ומצבי רוח, בוודאי כבר שמעו על לא מעט תוספים שיכולים לעזור. בשנים האחרונות דווח על צריכה של חומצה פולית וחומצות שומן בלתי רוויות כמועילים לאנשים מסוימים. אותם מרכיבים גם מצויים בשמן דגים, דגנים, קטניות, אבוקדו, סרדינים וטונה. אלה יכולים לאזן את מצב הרוח וכדי להשיג השפעה מהירה ניתן בהחלט להשתמש בתוספי תזונה. אבל לגבי השפעת פלפלים חריפים, כמעט איש לא שמע. עד שהגיעו חוקרים ששיערו את קיומה של אפשרות זאת והחליטו לערוך ניסוי מבוקר בעכברים. התוצאות בהחלט היו מעניינות.

דיכאון
צילום: Depositphotos

החוקרים משערים כי ההשפעה המרגיעה שישנה בפלפל צ’ילי נובעת מהרכב החומרים שבו, כדוגמת פלבנואידים. כמו כן, מציינים החוקרים את הנוכחות של מרכיבים אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון, שגם להם עשוי להיות קשר עם התוצאות שנמצאו.

צ’ילי שמרגיע עכברים מוכח מדעית

חוקרים מאוניברסיטה ידועה בניגריה הכירו, ככל הנראה, אמונה עממית שמכירה בערכם של פלפלים חריפים לשיפור מצב הרוח. הם החליטו לבצע ניסוי (למעשה, סדרת ניסויים) שיבדוק מהי ההשפעה על מצב הרוח בקרב עכברים שקיבלו את החומר הפעיל שנמצא בפלפלים. המחקר, שבוצע תוך חלוקה של העכברים לכמה קבוצות לצרכי מדידה, התנהל בצורה הבאה. קבוצה אחת של עכברי מעבדה קיבלו תוסף ניטרלי, מלח. קבוצה אחרת קיבלה חומרים נוגדי דיכאון המצויים בתרופות מרשם. קבוצות נוספות קיבלו מינונים שונים של תמצית הפלפל.
על פי דיווחי החוקרים, העכברים שקיבלו תמצית פלפל צ’ילי הראו התנהגות רגועה יותר והרבה פחות תזזיתית. ההשפעה הייתה ניכרת יותר בהתאם להגדלה במינון. החוקרים משערים כי ההשפעה המרגיעה שישנה בפלפל צ’ילי נובעת מהרכב החומרים שבו, כדוגמת פלבנואידים. כמו כן, מציינים החוקרים את הנוכחות של מרכיבים אנטי דלקתיים ונוגדי חמצון, שגם להם עשוי להיות קשר עם התוצאות שנמצאו.

פשוט ובטוח – נסו וגלו בעצמכם

נכון, אמנם, שעכברים אינם אנשים אבל מכיוון שאין כל סכנה בצריכת פלפל חריף (בניגוד לחומרים אנטי דיכאוניים חזקים), כל אחד יכול פשוט לנסות ולשפוט בעצמו. אנו סבורים כי מה שמרגיע עכברים עשוי בהחלט להועיל גם לאנשים ולכל הפחות, אפשר ליהנות מאוכל חריף ופיקנטי יותר. נסו וגלו בעצמכם.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן