מבצעים מיוחדים
0 0.00

מיקרוגל מזיק לבריאות ול-DNA שלכם

כשאתם משתמשים במיקרוגל אתם “תורמים” כמות פחמן דו חמצני שזהה ל- 7 מיליון מכוניות! מחקר חדש מצא שמיקרוגלים באירופה מזיקים לסביבה כמו 6.8 מיליון מכוניות כשהם פולטים 7.7 מיליון טון של פחמן דו חמצני בכל שנה – בדיוק אותה כמות של פחמן דו חמצני שפולטות 3 תחנות כוח גדולות. הצריכה מגיעה ל -9.4 ואט חשמל לשעה לשנה.

המחקרים טוענים שהממשלות צריכות להתרכז בהעלאת מודעות ולבצע קמפיינים בנושא כך שאנשים שמשתמשים במיקרוגלים יוכלו להשתמש במכשירים בצורה יעילה יותר. כמו כן, טוענים המחקרים שהרגולציה אינה מספיקה ושהיא לא מצליחה להפחית את הפגיעה של מיקרוגל בסביבה. לטענתם, כדי להפחית את הפגיעה יש לחוקק חוקים מדויקים עבור מיקרוגלים תוך כדי התחשבות בתכנונם.

מיקרוגל
צילום: Depositphotos

“החוקרים בדקו 12 השלכות על הסביבה שכוללות: דילול מקורות טבעיים, זיהום אקולוג ושינויי אקלים. לסיכום, המחקר מראה שלמיקרוגלים יש את ההשפעה הרעה ביותר על הסביבה”

 

מיקרוגל עוד לא “מת” וכבר מחליפים אותו בחדש

לפי מחקרים יהיו מיוצרים כ- 135 מיליון מיקרוגלים באירופה עד שנת 2020. היום, נוהגים צרכנים רבים לרכוש מכשירי חשמל חדשים עוד לפני שהמכשירים שיש להם מסיימים את חייהם, התנהגות זו משקפת סטטוס מסוים, כתוצאה מכך מושלכים מכשירי חשמל רבים וביניהם מיקרוגלים שמזהמים את הנחלים בצורה ניכרת.

דוקטור אלג’רנדו גלאו סכימד מאוניברסיטת מנצ’סטר להנדסה כימית אמר שהסיבה הנוספת לזריקת המיקרוגלים היא שהמיקרוגלים שמיוצרים היום מחזיקים מעמד פחות זמן מהמיקרוגלים שיוצרו לפני 20 שנה. משך חיי המיקרוגלים שמיוצרים בימינו עומד על 6-8 שנים. מעניין לדעת שכמות המשתמשים במיקרוגלים בבריטניה גדולה יותר מכל מדינה אחרת בארה”ב.

המחקר נותן לנו הערכה בנוגע להשפעה של המיקרוגלים על הסביבה ומתחשב במשך חייהם המוגבל, ביצרן ובמעבר המהיר שלהם “מהעריסה אל הקבר”. החוקרים בדקו 12 השלכות על הסביבה שכוללות: דילול מקורות טבעיים, זיהום אקולוג ושינויי אקלים. לסיכום, המחקר מראה שלמיקרוגלים יש את ההשפעה הרעה ביותר על הסביבה.

מיקרוגל אחד בממוצע מייצר 573 אלף וואט בשעה במהלך 8 שנים, כמות זו שווה לחשמל שנפלט מ – 7 וואט של דיודה פולטת אור שנשארת דולקת במשך כמעט 9 שנים.

בהתחשב בכך שמספר המיקרוגלים שנמכרים הוא הגבוה מכל המכירות של התנורים בארה”ב חשוב מאוד להתחיל להיות מודעים להשפעה שלהם ולבזבוז של המיקרוגלים שחייהם קצרים, דברים אלו נאמרו על ידי ד”ר גלאו –שמיד.

מומחה אחר – דויד ראיי מאוניברסיטת אדינבורד של חקר הפחם עדיין מאמין שרכבים גורמים לנזק הרב ביותר ולא המיקרוגלים. “כן, הרבה אנשים משתמשים במיקרוגלים בארה”ב וכן – הם משתמשים בחשמל אך פגיעתם פחותה מזו של הרכבים – יש בסביבות 3 מיליון רכבים בבריטניה והם פולטים יותר פחמן דו חמצני מכל המיקרוגלים בארה”ב.

לפי הנתונים ניתן לראות שרכבים פרטיים בבריטניה פולטים 69 מיליון טון של פחמן דו חמצני, נתונים אלו נכונים לשנת 2015.
אנשי התעשייה טוענים שמיקרוגלים צורכים פחות אנרגיה בהשוואה למכשירי מזון אחרים. אתר השוואת המחירים uSwitch.com מדווח שהמיקרוגלים הם המכשירים היעילים ביותר להכנת מזון.

השפעת הנזק לו גורמים המיקרוגלים גורמת לאנשים לחשוב שהממשלה צריכה להתרכז בנושא החשוב ולא להתפשר רק על נושא המיקרוגלים אלא גם לוודא שהחשמל יהיה פחות מזהם. לפי הדעות הממשלה צריכה להחליף את מקור האנרגיה הקיים באנרגיה סולארית, יש צורך באנרגיה ירוקה לצורך פעולתם של המיקרוגלים והמקררים.

ומה בנוגע לארוחות המחוממות שהאנגלים כל כך אוהבים?

הארוחות שמחוממות במיקרוגל אהובות על האנגלים ומזינות אותם במשך שנים רבות – כבר משנת 1953. הארוחות מהוות חלק בלתי נפרד מהמטבח הבריטי כשהבריטים מוציאים עליהן סכום של $4.1 ביליון בשנה, זאת למרות שהמנות נחשבות למזיקות ביותר.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן