מבצעים מיוחדים
0 0.00

כמה מים אנחנו באמת צריכים

מים לא סתם בריאים לנו. בלי מים אין חיים. לא משנה כמה פעמים נחזור על הקלישאה הזאת, זו עובדה.

נער התמוטט באמצע טיול מהתייבשות, והרופאים נאבקו על חייו. חייל פונה מאימון בשל מכת חום. אתלטית סיימה מרוץ במצב של התייבשות. תינוקת הובהלה לבית החולים במצב קשה. אין קיץ שבו אנו לא שומעים חדשות מסוג זה. שתיה של מים חשובה וחיונית לנו. קפה זה לא תחליף. תה או משקה אנרגיה אינם תחליף. אך כמה מים אנחנו באמת צריכים? מסתבר שיש מיתוסים בנושא זה שהם פשוט לא נכונים.

מעט מים זה רע לנו

מים חיוניים לבריאות אך לא רק בעניינים של חיים ומוות. אנו לא צריכים לשתות רק כדי לקרר את הגוף ולמנוע מכת חום והתייבשות. מי שלא מקפיד לשתות מספיק מים בכל יום ויום צפוי לסבול משלל תופעות. מה למשל? למשל מראה שיער עייף. עומס על הכליות. קמטים שמקדימים להופיע בפנים. לכאורה, נהוג להמליץ על שתיית שמונה כוסות מים ליום. אך מסתבר כי מומחים חלוקים בדעותיהם בנושא זה.

מים
צילום: Depositphotos

“ככל שמשקל הגוף שלנו גבוה יותר, כך אנו צריכים יותר קלוריות ליום. אך זה נכון גם למשק המים שלנו. אם אנו שוקלים יותר, אנו צריכים לשתות יותר”

 

חשוב לדעת כי אנו מקבלים מים מכל מיני מקורות. זה לא רק המים שאנו שותים מהברז או מהבקבוק. על פי ההערכות, בין 20 ל-40 אחוזים מהמים שאנו צריכים מגיעים מהמזון. כן, המזון שאנו אוכלים עשוי להיות עשיר מאוד במים. כמובן, מרקים או אבטיחים הם הדוגמא המתבקשת אך זה לא הכל. גם מאכלים רבים אחרים עשויים להכיל די הרבה מים. אפילו אם נדמה לנו שהם די יבשים.
ואם אנחנו לא שותים מספיק, עוד הרבה דברים רעים קורים. מאזן המלחים בגופינו מתערער. טמפרטורות הגוף עולה. טמפרטורה גבוהה גורמת להרס החלבונים שבגוף. התייבשות פוגעת בראייה ומעלה את נזקי קרינת השמש. בקיצור, בכל יום ויום צריך להקפיד לשתות. ועדיף לשתות קצת יותר, מאשר קצת פחות.

השפעה על המשקל הגוף

לא כל הרופאים או מאמני הכושר מסכימים עם מספר הקסם. שמונה כוסות מים בכל יום נשמע סביר, אך לא תמיד זה מספיק. ככלל, קיימת הסכמה רחבה עם כך שגברים צריכים לשתות יותר מים מנשים. בנוסף, ככל שהטמפרטורה בחוץ גבוהה יותר, כך צריך לשתות יותר. בנוסף, עבודה פיזית או פעילות ספורטיבית מחייבים אותנו לשתות יותר. לפעמים הרבה יותר. שלושה ליטרים ליום לאישה נשמע הרבה. כך גם ארבעה ליטרים ליום לגבר. אך אלה כמויות שיכולות בהחלט גם שלא להספיק. אם זהו יום שרב, אם עומס החום כבד.

ככל שמשקל הגוף שלנו גבוה יותר, כך אנו צריכים יותר קלוריות ליום. אך זה נכון גם למשק המים שלנו. אם אנו שוקלים יותר, אנו צריכים לשתות יותר. הנוסחה שאפשר לפעול לפיה אומרת דבר מאוד פשוט. יש להכפיל את משקל הגוף ב-0.03. למשל, גבר ממוצע ששקול 75 ק”ג צריך לשתות 2 ורבע ליטרים. בזמן פעילות גופנית, יש לשתות יותר. כמו כן, אין להחשיב כוסות קפה או קולה בתחשיב המים. אלה משקאות משתנים. חשוב להכיר סימנים כגון בלבול, עייפות, יובש בפה, הקאות. אלה סימני התייבשות ואם זה קורה, יש לפעול בהתאם. קירור הגוף. הרבה מים. לפעמים גם פינוי לבית החולים. אז שתו הרבה. זה חשוב.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן