מבצעים מיוחדים
0 0.00

עובדים בעבודה פיזית? כיצד משקאות קלים מסוימים עשויים להזיק לכם

גם במצב מנוחה, גופנו זקוק לנוזלים. נוזלים נפלטים במהלך הנשימה. נוזלים חשובים לצורך חילוף חומרים. מים חיוניים כמובן גם לצורך קירור הגוף. מי שלא שותה מספיק, עשוי להתייבש. מי שעוסק בעבודה פיזית עשוי לסבול מהשלכות מתמשכות ונזקים בריאותיים.

אך חשוב לא רק לזכור שצריך לשתות. חשוב גם לדעת מה לשתות. אם אתם עובדים בעבודה פיזית, יש לנו עובדות חשובות מאוד עבורכם. חשוב שתדעו כיצד משקאות קלים מסוימים עשויים להזיק לכם. המידע חשוב מאוד גם לעוסקים בספורט.

לא רק כמה לשתות משקאות קלים, חשוב גם מה שותים

רבים מאיתנו נוהגים לשתות לא רק מים. מגוון משקאות קלים, משקאות מוגזים, משקאות אנרגיה, קפה וכדומה. חוקרים טוענים כי משקאות מסוימים עלולים להזיק. אם עוסקים בפעילות מאומצת, ספורט או עבודה קשה, זה חשוב שבעתיים. בין הנזקים שעלולים להיגרם, ניתן למצוא התייבשות. לאורך זמן, עשויים לפתח מחלה בכליות. לכן, חשוב מאוד לדעת מה לשתות ולא רק כמה לשתות.

משקאות קלים
צילום: Depositphotos

“סמוך לזמן שתייתם, משקאות קלים גם הביאו לעליה בלחץ הדם. החוקרים מציינים כי גם אם שתיית משקאות עם קפאין מרווה, למעשה זה מטעה. תחושת הרוויה איננה מדד מספק”

 

משקאות קלים – מחקר מקיף ומדוקדק

חוקרים מניו יורק בדקו לאחרונה כיצד מושפעים עובדי כפיים מבחירה במשקאות שונים. נבדקו למשל ההשפעות של משקאות קלים. נבדקו ההשפעות של משקאות עתירי סוכר. נבדקו גם משקאות הכוללים קפאין, למשל קפה קר או משקאות אנרגיה. המחקר ניתוח תוצאות של מבדקי מעבדה וכן תוצאות שנאספו בשטח. למשל, חקלאים או פועלים שמבצעים פעילות מאומצת. בתנאי מעבדה, נבדקו אנשים שהתבקשו לבצע הליכה, הרמת משאות כבדים וכיוצא בזה. החוקרים נתנו לנבדקים משקאות שונים לפני ביצוע פעילות. כמו כן, סופקו להם משקאות תוך כדי ביצוע הפעילות. נפח המשקה נועד לכסות על אובדן נוזלים (למשל מהזעה). נבדקו שלושה קבוצות, כאשר כל קבוצה קיבלה משקאות מסוג נתון. תוך כדי המחקר, בדקו החוקים מדדים פיזיולוגיים. בין היתר בדקו את טמפרטורת הגוף. בדקו גם את קצב הלב וכן לחץ דם. כמו כן נבדקו ביצועי הכליות, משקל הגוף ועוד.

תחושת הרוויה עלולה להטעות

החוקרים גילו ממצאים חשובים מאוד. הם ציינו למשל הבדל ברמת הקריאטינן בדם של נבדקים שונים. הנבדקים ששתו אך ורק מים, לא הייתה עליה מרובה ברמת הקריאטינין. לעומת זאת, משקאות קלים גרמו לעליה הרבה יותר משמעותית. מרכיב זה מצביע על סיכון אפשרי לנזק מצטבר בכליות. סמוך לזמן שתייתם, משקאות קלים גם הביאו לעליה בלחץ הדם. החוקרים מציינים כי גם אם שתיית משקאות עם קפאין מרווה, למעשה זה מטעה. תחושת הרוויה איננה מדד מספק. הגוף למעשה מתייבש שכן מרכיבים כמו קפאין גורמים לעליה בהפרשת השתן.

איך מומלץ לנהוג?

אי שתיה מספקת לספורטאים ולעובדים בעבודה פיזית עלולה לסכן. אפילו אובדן של 2 או 3 אחוזים ממשקל הגוף אינם בריאים. מים, ובפרט מים צוננים, הם המשקה הטוב והבריא ביותר. מים בטמפרטורה קרירה מסייעים לגוף לקרר את עצמו ולמנוע עומס חום. שתייה מתונה של קפה לפני פעילות עשויה להועיל לתחושת ערנות. עם זאת, אין להגזים. במידה וההזעה מוגברת מאוד, ניתן לשלב משקאות איזוטוניים. אלה הם משקאות שכוללים אלקטרוליטים, מלחים שהגוף מאבד. יחד עם זאת, בשגרה, הטוב ביותר הוא מים. פשוט מים. מי ברז מסוננים ומקוררים או מים מינרליים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן