מבצעים מיוחדים
0 0.00

יתכן שנמצא משקה דמוי יוגורט שיהווה הפתרון לאי סבילות ללקטוז

סוכר החלב, שנקרא גם לקטוז, מצוי במרבית מוצרי החלב שכולנו צורכים. בעוד שישנם אנשים אשר יכולים לצרוך חלב ומוצריו ללא שום השפעה שלילית, אחרים לא. ישנם אנשים הסובלים מתופעת אי סבילות ללקטוז. בקצה האחד, ישנם הסובלים מאי סבילות קלה. לעומת זאת, בקצה השני יש שאינם יכולים לצרוך כלל חלב ומוצריו. מחקר עדכני מגלה כי המשקה קפיר, שהינו משקה חלב דמוי יוגורט, עשוי להשפיע לטובה על אי סבילות ללקטוז.

כיצד באה לידי ביטוי אי סבילות ללקטוז

למרות הדימוי האלרגני, אין משמעותה של אי סבילות ללקטוז זהה לאלרגיה. כלומר, לא מדובר בדרך כלל בהשפעה הגורמת לעירור (התעוררות) לא רצוי של מערכת החיסון, כך קורה בחשיפה לחומרים אלרגניים. אי הסבילות ללקטוז פירושו שהגוף מתקשה או לא יכול כלל לבצע את הפירוק הנדרש של סוכר החלב, פירוק שמתקיים בעיכול שגרתי. כאשר הפירוק מתבצע כהלכה, זאת אומרת שהלקטוז מתעכל במעיים ללא השפעות לוואי. במידה והפירוק לא מתבצע בגלל שבגוף לא פועלים האנזימים הדרושים קורה דבר אחר. סוכר החלב ישמש כמזון לחיידקים במעי הגס. תוצר לוואי של מצב כזה יהיה ייצור של חומצה וכן גזים שונים.

צילום: Depositphotos

“בקפיר יש שפע של סידן, ויטמינים והרבה יותר חיידקים פרוביוטיים לעומת יוגורט. מייחסים למשקה זו השפעה מבריאה, זאת בזכות יכולתו להקשות על שגשוג חיידקים מזיקים ובקטריות בגופנו”

 

ההשפעה של אי סבילות ללקטוז תביא בסופו של דבר לכמה תסמינים אפשריים. במצבים מסוימים, ייווצר כאב בטן קל, לפעמים יציאות רכות. כאשר צריכת מוצרי החלב מרובה, הסימפטומים מחריפים. כך גם כאשר אי הסבילות לסוכר החלב משמעותית ביותר, הסימפטומים יכולים להיות חריפים יותר. אפשרי כאב בטן חזק ועוויתות בבטן, בחילות, גזים. ראוי לציין כי גם אנשים שלא סבלו בצעירותם מקושי לעכל מוצרי חלב עשויים לפתח אי סבילות. מצב כזה בגיל מבוגר יותר נחשב לנפוץ במיוחד. עם העלייה בגיל, פעילות האנזימים המפרקים את סוכר החלב מצטמצמת.

קפיר והשפעתו על אי סבילות ללקטוז

קפיר הינו משקה חלב ייחודי, אשר מזכיר בהיבטים מסוימים את היוגורט שכולנו מכירים. עם זאת, זהו גם משקה בעל מאפיינים שונים. קיימת הערכה כי הוא יכול לסייע בעיכול מוצרי חלב. חוקרים באו לאמת או לשלול את ההנחה הזאת. לפני שנתאר לאיזו מסקנות הגיעו החוקרים, הנה עוד כמה עובדות על קפיר.
ייצור קפיר מערב חיידקים ידידותיים למערכת העיכול. למרות הדמיון ליוגורט, הרכב החיידקים שונה. בייצור המשקה נעשה שימוש בשמרים וחלבונים ונוצרים מעין גרגרים. גרגרים אלה נוצרים במעין תסיסה טבעית שיכולה להתרחש על בסיס חלב בקר או עיזים. יש המייצרים את המשקה על בסיס מים בצירוף מרכיבים שונים כדוגמת סוכרים או פירות מיובשים. בקפיר יש שפע של סידן, ויטמינים והרבה יותר חיידקים פרוביוטיים לעומת יוגורט. מייחסים למשקה זו השפעה מבריאה, זאת בזכות יכולתו להקשות על שגשוג חיידקים מזיקים ובקטריות בגופנו.

המחקר, שנעשה באוניברסיטת קולומבוס, אוהיו, ארה”ב, מצא היבט מעניין. המחקר בוצע בקרב כ-15 נבדקים בעלי אי סבילות ללקטוז. החוקרים ערכו בדיקת נשימה המזהה אי סבילות כזאת לפני צריכת קפיר וגם אחריו. חלק מהנבדקים קיבלו קפיר ואילו קבוצת הביקורת – לא. מסקנת החוקרים הייתה שהיו סימנים ברורים לשיפור. צריכת המשקה דמוי היוגורט הקלה מאוד והורידה סימנים לאי הסבילות. הם ממליצים על ביצוע מחקר גדול יותר, שיוכל להציע מסקנות יותר מפורטות.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן