מבצעים מיוחדים
0 0.00

חשוב לדעת! כיצד שימורי מזון משפיעים על בריאותנו

אורח החיים המודרני פועל בקצב הסילון. אנו מוצאים את עצמנו מתעוררים לבוקר עמוס. אנו ממשיכים ליום עתיר מטלות ורבים מאתנו נופלים למיטה בערב, חסרי נשימה. סגנון החיים הזה מעורר את הביקוש לפתרונות קלים ובעיקר מהירים. הרבה יותר אוכל מוכן, הרבה יותר מאכלים משומרים וקופסאות שימורים. אנו לפעמים שוכחים לשאול כיצד הפתרונות הנוחים לכאורה משפיעים על הבריאות.

המחיר העקיף של קופסאות שימורים

לא קשה לברר מהו המחיר הישיר של קופסאות שימורים ומזון משומר. השקיפות במחיר המזון בארץ גדולה והמודעות ליוקר המחיה גבוהה גם היא. מחיר השימורים בארץ גבוה יחסית, הרבה יותר מאשר בארצות הברית למשל. אבל הרבה יותר קל להתעלם מהמחיר העקיף שנמצא בתוך השימורים.

בתוך שימורי הדגים, התירס, השעועית, הרטבים וכל יתר הדברים שאתם מכניסים הביתה יש הרבה מילים שכדאי להכיר. ואנו מדברים על כל אותם מילים לועזיות משונות. מילים שמאחוריהן מסתתרים חומרי שימור שמעניקים חיי מדף ארוכים. חומרים משמרים הם בדרך כלל לא שיא הבריאות. אלה יכולים להיות סוגים שונים של מלחים מצד אחד או סוכרים מצד שני. גם תחמוצות של גופרית מהווים חומרים משמרים וסולפיטים. חומרים נוספים שמהווים משמרים כוללים חומצות (כגון חומצה סורבית). חומצה בנזואית וסודיום ניטריט ויש עוד שורה של חומרים כדוגמת חומרים מתחלבים, מייצבים ואחרים.

על עודף מלח ועודף סוכר לא צריך להרבות במילים. מספר חולי הסוכרת שקופץ בשנים האחרונות ויתר לחץ דם שהפך למגיפה של ממש. בנוסף, חלק מחומרי השימור עלולים להביא לתגובות אלרגיות, קשיי עיכול, לפעמים כאבי ראש. יש מומחים הטוענים כי חומרים משמרים (ביחד עם צבעי מאכל) גורמים לבעיות שינה, היפראקטיביות. יש גם חומרים החשודים כמסרטנים ובקיצור – יש מחיר עקיף מאוד גבוה לצריכת שימורים.

קופסת שימורים
צילום: Depositphotos

“הפחיתו בצריכת מזון משומר, במיוחד בקופסאות מתכת. שנית, התרחקו מקופסאות לא שלימות או מעוותות”

 

שימו לב להמלצות משרד הבריאות

אנו לא טוענים כאן כי מפעם לפעם שימוש בשימורים יהיה הרה אסון. זה ככל הנראה חלק מאורח החיים המודרני. אבל שימו לב מה ממליץ לנו משרד הבריאות. משרד הבריאות אומר שכדאי להמעיט באכילת שימורים גם בגלל חומרים המצויים בציפוי של הקופסא.

הציפוי הפנימי של הקופסא מכיל חומר בשם BPA. חומר זה, הנחשב לחומר מזיק, עלול להשתחרר ולהיספג אל תוך המזון המשומר. בין היתר, חומר זה חשוד כמזיק במיוחד לנשים הרות ולעוברים. הוא מוערך כמשפיע על תפקודי כבד. הוא עלול להשפיע על כלי דם, על סוכרת, מחלות לב. חומר זה, ביספונולA הינו בעל השפעה הורמונלית, מקושר עם השמנה, פגיעה במערכת העצבים. עדיף, אגב, לצרוך שימורים אשר ארוזים בקרטון או בזכוכית, שם לא קיים אותו ציפוי BPA מזיק. אגב, ישנם יצרנים אשר החליפו את הציפוי המזיק הזה בחומרים אחרים. חלק מהחומרים התחליפיים הללו עשויים להיות מזיקים גם הם.

דבר אחרון: אם אתם נתקלים בקופסת שימורים פגומה, אם יש שינויים באריזה, זהירות. אריזה נפוחה הינה חשודה בהיותה נגועה בחיידקים מסוכנים. בוטוליניום, למשל, עלול לגרום שיתוק ואף להוביל למוות. זה אומנם נדיר, אך קיים. אז כל מה שנחוץ זה שני דברים: ראשית, הפחיתו בצריכת מזון משומר, במיוחד בקופסאות מתכת. שנית, התרחקו מקופסאות לא שלימות או מעוותות.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן