מבצעים מיוחדים
0 0.00

זה חשוב לבריאותכם: האם אתם סובלים ממחסור בוויטמין די?

סקר מקיף שנערך לאחרונה בבריטניה בנושא ויטמינים גילה עובדה מרעישה. מסתבר כי על כל ארבעה מבוגרים, שלושה סובלים ממחסור בוויטמין די. סביר מאוד להניח שגם בארץ, אנשים רבים סובלים ממחסור שכזה (גם אם בהיקף מעט שונה). רק מעטים מודעים להשפעות מצב זה על הבריאות. יתכן שזה חשוב גם עבורכם ולבריאותכם, לכן פירטנו עבורכם חשוב לדעת בנושא.

מאין אנו מקבלים ויטמין די

ויטמין די מגיע לגופנו בכמה דרכים. ראשית, הוא קיים בכל מיני מוצרי מזון שאותם אנו צורכים. הוא מצוי בדגים כדוגמת סלמון או טונה. הוא מגיע מביצים ומוצרי חלב. בנוסף, בניגוד לוויטמינים כדוגמת סי, הגוף שלנו יודע לייצר אותו בעצמו. זה מתבצע לאחר חשיפה לאור השמש. חשיפה לאור שממשיכה בעיבוד שמתבצע בכבד ובכליות (עד שמתקבלת הנגזרת שאנו מכנים בשם ויטמין די). כמו כן, אנו מקבלים אותו גם כתוסף מזון. דגני בוקר מסוימים מכילים את הוויטמין הזה וכך גם חלב מועשר בוויטמינים.

ויטמין די
צילום: Depositphotos

“ויטמין זה חשוב לנו בכמה היבטים. למשל, הוא נחוץ לצורך ספיגת סידן לצורך בניית העצמות. מחלות כגון אוסטאופורוזיס וירידה בצפיפות העצמות מואצות בשל מחסור בוויטמין די. בקרב צעירים, זה יכול להביא לבעיות בגדילה ובהתפתחות”

 

כמה זה מעט מדי?

בסקר הבריטי נמצא שאחוז ניכר מבין המבוגרים סובלים מחוסר בוויטמין. זאת, למרות שכאמור הוא מיוצר גם בגופינו. כמה בדיוק זה מספיק ומתי נוצר מחסור? מבוגרים רבים לא נמצאים באוויר הצח די זמן כדי ליצר את החומר החשוב. חוסר נמדד על ידי בדיקת דם פשוטה, כאשר רמה מספקת תהיה 50 ננו מול למיליליטר. יש אומרים שאנו זקוקים לכמות גדולה יותר, כ-75 ננו מול למיליליטר. למרות שקיימת אי הסכמה מסוימת בין המומחים, ניתן לומר כך: בין 30 ל-70 ננו מול לליטר, מדובר בחסר מסוים. פחות מ-25 ננו מול לליטר מדובר כבר במחסור מאוד משמעותי.

מדוע נוצר מחסור בוויטמין די?

לפני שנראה עד כמה המחסור בוויטמין די יכול להיות משמעותי, נסביר דבר נוסף. מדוע ניתן לראות מעט מדי ויטמין די בקרב אנשים רבים? מסתבר כי הציבור הרחב מבלה פחות בחוץ לעומת העבר. בנוסף, אנשים הפנימו את הסכנה הכרוכה ביתר חשיפה לשמש. אנשים לובשים בגדים ארוכים, משתמשים במסנני קרינה וכיוצא בזה. בקרב קשישים ישנה ירידה טבעית ביכולת לייצר את הוויטמין. גם עודף משקל ובעיות עיכול נחשבים כגורם משפיע. מכיוון שגם צורכים פחות מזון שמספק ויטמין חשוב זה, ההשפעות לא מאחרות לבוא.

כיצד המחסור משפיע עלינו?

אסור לקבל את המצב בשוויון נפש. הוויטמין הזה חשוב לנו בכמה היבטים. למשל, הוא נחוץ לצורך ספיגת סידן לצורך בניית העצמות. מחלות כגון אוסטאופורוזיס וירידה בצפיפות העצמות מואצות בשל מחסור בוויטמין די. בקרב צעירים, זה יכול להביא לבעיות בגדילה ובהתפתחות. נוצרת חולשה בשרירים ואף ייווצרו עצמות מעוותות. בנוסף לזאת, עשויה להופיע פגיעה עצבית וכן מחלות לב. אם אתם מרגישים עייפות קשה, דיכאון, חולשה, בהחלט יתכן שכאן נמצא שורש הבעיה.

הדרך הכי פשוטה למנוע את הבעיות הללו היא ליטול תוספי תזונה. במולטי ויטמין, למשל, קיים ריכוז מספק של ויטמינים, לרבות די. עבור מבוגרים, המצויים בסיכון לפגיעה בעצמות, ניתן להמליץ על תוספים המשולבים גם עם סידן. גם חשיפה מוגבלת לשמש, אפילו ברמה של עשר דקות ליום, יכולה להיות בעלת השפעה טובה ורצויה ביותר.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן