מבצעים מיוחדים
0 0.00

זה בריא בשבילכם: המון סיבות לאכול המון סיבים תזונתיים

סיבים תזונתיים נחשבים למקור תזונה יעיל מאוד עבור אנשים שרוצים להפחית במשקלם. עד כמה שזה נשמע מפתיע, בצורתם הנקייה הם אינם מכילים קלוריות. אך מעבר לעובדה שהם יכולים לסייע בהרזיה, יש עוד המון המון סיבות להרבות בצריכת סיבים. בעוד רופאים מסבירים שמרבית האנשים אינם צורכים מספיק סיבים תזונתיים בתזונה היומית שלהם, זה בדיוק הזמן להבין מדוע זה כל כך חשוב.

כמה סיבים תזונתיים כדאי לצרוך

לפני שנראה מדוע זה חשוב, כדאי לדעת כמה סיבים כדאי לצרוך. על פי ההנחה המקובלת, מרבית האנשים צורכים מעט מאוד סיבים ביום, בערך כחצי מהכמות המומלצת. רופאים ודיאטנים ממליצים, אם כן להוסיף עוד סיבים לתזונה היומית. כשלושים גרם של סיבים ליום בהחלט נחוצים למבוגרים. מהיכן נוכל לקבל סיבים: למשל מירקות ומפירות, עדיף לאכול עם הקליפה וכן לא מבושלים. ישנם סיבים גם בסולת, שקדים, אגוזים, גרעינים. דגנים מלאים עשירים מאוד בסיבים, לחם מלא, חיטה מלאה. איך תדעו אם אתם צורכים יותר מדי סיבים? הסימן הברור לכך ביותר הינו יציאות רכות.

סיבים תזונתיים
צילום: Depositphotos

“סיבים מסייעים לחילוף חומרים תקין והרגשה כללית משופרת. יש הטוענים כי יותר סיבים מסייעים גם להפחתת הסיכון לדלקות שונות”

 

שיפור תהליך העיכול

סיבים תזונתיים תורמים במידה ניכרת לשיפור תהליך העיכול. בין היתר, הם עושים זאת בזכות היכולת לעודד תנועת מעיים ולאפשר תנועה של מזון במערכת העיכול בצורה יותר טובה. הם גם מסייעים בניקוי והפרשת חומרי פסולת מהגוף.

סיבים תזונתיים מעניקים תחושה של שובע

יש סיבים מסיסים במים ויש סיבים שאינם מסיסים. הסיבים שאינם מסיסים במים, סופגים את המים ומתנפחים. מכיוון שכך, הם למעשה גורמים לנו להרגיש שבעים יותר. כלומר, ארוחה שאנו משלבים בה סיבים תאפשר לנו לחוש שבעים מבלי לאכול יתר על המידה.

שומרים מפני סוגי סרטן שונים

מחקרים רבים מגלים כי צריכת סיבים תזונתיים שומרת מפני סוגים שונים של סרטן. בין היתר, הם עושים זאת בזכות תרומתם לניקוי מערכת העיכול וכן איזון המערכת ההורמונלית בגוף. יש מחקרים אשר מצאו ראיות לכך כי סיבים מפחיתים את הסיכון לסרטן המעי הגס למשל (אך גם לסרטן השד) . על פי ההערכה, זה נובע בזכות העובדה שסיבים מנקים את מערכת העיכול ותורמים לתהליך עיכול שלם יותר ומהיר יותר.

סיבים תזונתיים טובים נגד סוכרת

הסיבים שאנו צורכים, אשר קיימים בין היתר בפירות קשים ובפירות הדר, מסייעים לנו להפחית את העלייה הדרמטית של הסוכר בדם. כלומר, גם כאשר אנו אוכלים פירות מתוקים, אין אנו סובלים מקפיצות ברמות הסוכר. למעשה, הסיבים ממתנים את השינויים ברמת הסוכר שבדם וזו דרך טובה להקטין את הסיכון למחלת הסוכרת.

תוספת כוח לחיידקים הטובים

לחיידקי המעיים (חיידקים טובים) יש תפקידים חשובים בשמירה על הבריאות הכללית ומניעת מחלות. נמצא כי סיבים תזונתיים מעניקים תוספת כוח לחיידקים הטובים והם משגשגים כאשר צריכת הסיבים גבוהה.

מסייעים לחילוף החומרים

סיבים מסייעים לחילוף חומרים תקין והרגשה כללית משופרת. יש הטוענים כי יותר סיבים מסייעים גם להפחתת הסיכון לדלקות שונות.

סיבים נגד שבץ

מחקר חדש מגלה תרומה נוספת. נמצא כי אנשים אשר צורכים יתר סיבים סובלים פחות ממקרי שבץ ביחס לאנשים שצורכים מעט מדי סיבים.

אז כשיש כל כך הרבה יתרונות עשו לעצמכם טובה – הוסיפו סיבים לתזונה שלכם.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן