מבצעים מיוחדים
0 0.00

זה בדוק: לא תאמינו עד כמה קצח יכול לשפר את הבריאות

קצח, צמח מוכר שנזכר גם במקורות ואשר נמצא בחפירות במצריים העתיקה, משמש מזה שנים לתיבול מאכלים וקינוחים. צמח זה, אשר מוכר גם בתור כמון שחור נמצא כמסייע בהגנה על הגוף מפני מחלות ואפילו – מחלות קשות. איך הוא עושה את זה? בין היתר, בזכות היכולת המרשימה שלו להרחיק דלקות מן הגוף ולשפר תהליכים דלקתיים שעלולים עם הזמן להתפתח אפילו לכדי תאים סרטניים.

מדוע נוצרים תהליכים דלקתיים בגוף ומתי זו בעיה

לפני שנדבר על סגולותיו הטובות של הקצח, הלא הוא הכמון השחור, ראוי לייחד כמה מילים לגבי מהות הדלקת בגופנו. כולנו שמענו על הדלקות בהקשר השלילי ביותר האפשרי, למשל דלקות במפרקים או פצעים דלקתיים שהם מאוד כואבים. אבל בראשיתו של הדבר, הדלקת היא דבר החיוני לנו. הדלקת היא סימן לכך כי מערכת החיסון בגוף עובדת ונלחמת במחלה, חיידק, נגיף או כל פולש וגף זר. גם כאשר מופיעים גידולים ממאירים הדבר מלווה בתהליך דלקתי. אך כאשר הדלקת חורגת ממשהו נקודתי שמגיע ואז חולף ועובר, כאשר הדלקת הופכת לכרונית, זוהי בעיה. למעשה זו יכולה להיות בעיה קשה כל כך עד כדי התפתחותן של מחלות קשות ואפילו קטלניות.

קצח
צילום: Depositphotos

“במחקר, מצאו החוקרים כי לטיפול במחלות דלקתיות כדוגמת דלקת מפרקים, כמעט מחצית מהנבדקים שקיבלו קצח דווחו על שיפור ממשי בהרגשה”

 

קצח טוב למערכת החיסון

ככל שאנו מתבגרים, ככל שהגיל עולה, מופר האיזון שבין דלקת כמשהו טבעי ובריא לבין תהליך דלקתי כרוני. הקו הדק שמסמן את האיזון מופר אבל הבשורות שלנו הן שקצח יכול להחזיר את האיזון על כנו. מחקרים העלו כי הקצח, הכמון השחור, מכיל נוגד חמצון מאוד חזק. השמן שאותו ניתן להפיק מקצח גם התגלה כחומר אנטי בקטריאלי טבעי יעיל להפליא. וזה אפילו לא הכל. את השמן שמפיקים מקצח ניתן להמשיל לתוסף דלק עבור מערכת החיסון שלנו. הוא מחזק את התאים המאתרים ומחסלים זיהומים. בכך, הוא הופך את הריפוי למהיר יותר ואפקטיבי יותר. מדענים מגלים כי במחקר, בדמם של קבוצת הנבדקים שקיבלו שמן שהופק מזרעי הקצח נמצאו יותר תאים פעילים של מערכת החיסון בכ-30 עד 50 אחוז.

קצח טוב ללב

סובלים מכולסטרול גבוהה ונמצאים בסיכון למחלות לב? התגלה כי קצח מסוגל להוריד את רמת הכולסטרול. מחקר בבעלי חיים הראה תוצאות מעניינות ביותר בנושא זה. ההערכה הרווחת כיום היא כי גם בקרב בני אדם, קצח מקטין את טרשת העורקים ומקטין את הסיכון להתקפי לב (וכן מסייע גם להחלמה).

קצח במקום סטרואידים

מחקר אחר מגלה כי שמן שמופק מקצח יכול להיות יעיל לטיפול בתהליכים דלקתיים לא פחות ולפעמים גם יותר ביחס לתרופות. כידוע, סטרואידים ניתנים לטיפול במחלות דלקתיות, חלקן קשות. אך לנטילת סטרואידים, במיוחד לטווח ארוך, יש תופעות לוואי קשות ביותר. במחקר, מצאו החוקרים כי לטיפול במחלות דלקתיות כדוגמת דלקת מפרקים, כמעט מחצית מהנבדקים שקיבלו קצח דווחו על שיפור ממשי בהרגשה. המפרקים היו פחות כואבים, הייתה פחות נוקשות. בנוסף, קצח נמצא כמשפר סימפטומים של דלקות בריאות, מביא להפחתה בסימפטומים של אלרגיה ואסטמה, מקל על מחלות חורף ומזרז החלמה של דלקות בגרון.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן