מבצעים מיוחדים
0 0.00

צמחי מרפא סיניים ומחלות עור

ברפואה הסינית המסורתית נעשה שימוש בשתי טכניקות מרכזיות, דיקור מצד אחד וצמחי מרפא מצד שני. למרות שמרבים להשתמש בצמחי מרפא לצרכיי טיפול במגוון רחב של כאבים, מחלות, וסימפטומים נוספים (אלרגיות, כאבי ראש ועוד) יש מחסור במחקרים שמבקשים לבדוק את ההשפעה הקלינית ואת אפשרות קיומן של תופעות לוואי. לאחרונה יצא פרסום של אוניברסיטה בטאיוואן אשר מתעד מחקר שבוצע בעניין זה. מטרתו של המחקר הייתה לבדוק האם ניתן לטפל במחלות עור שונות באמצעות שיטת טיפול מסורתית, המבוססת בעיקר על צמחי מרפא סיניים.

קודם כל, לא להזיק

החוקרים מציינים כי בבואם לבדוק את השפעת השימוש בצמחי מרפא ביקשו לא רק לראות האם ישנה השפעה מיטיבה. ברצונם של החוקרים לבדוק האם צמחי מרפא סיניים המשמשים ברפואה הסינית המסורתית לטיפול במחלות עור, אינם גורמים לתופעות לוואי. לצורך המחקר בדקו החוקרים ותיעדו את סוג הטיפול ואת ההשלכות (לרבות תוצאות סטטיסטיות) בקרב קבוצת מדגם בת עשרה משתתפים. כמחצית מן המשתתפים בניסוי היו גברים והמחצית השנייה – נשים.

צמחי מרפא סיניים
צילום: Depositphotos

“בסיכומו של הניסוי מצאו החוקרים כי האזור הפגוע בגופם של החולים הצטמצם בהיקפו בצורה יפה מאוד. הירידה בהשפעת הפריחה ומחלת העור הייתה דרמטית, עד כדי 70 אחוזים ויותר”

 

אילו מחלות עור נבדקו במהלך המחקר

הנבדקים במחקר, כולם בוגרים החל מגילאי שלושים ומעלה, סבלו מסימפטומים שונים של מחלות עור. בין היתר נצפו תופעות של פריחה, מחלות עור או אקנה באזורי הפנים, פריחה בקרקפת, גירוד בזרועות ובחלקי גוף אחרים. על מנת להעריך את השפעת הטיפול התבקשו הנבדקים לענות על סדרה של שאלונים שחולקו להם לאורך תקופת הניסוי. יודגש כי החוקרים בדקו אך ורק נבדקים הסובלים ממחלות עור בדרגה קלה עד בינונית ונלקח תיעוד גם באמצעות צילום של האזורים הפגועים בגוף, לאורך תקופת הניסוי.

תוצאות מקדמיות טובות

ניסוי צמחי המרפא בוצע לאורך תקופה של חודש, בקירוב. במהלך תקופה זו טופלו כל הנבדקים בצמחי מרפא, בשילוב פירוט הערכה קלינית ותיעוד השפעות הטיפול. חולקו שאלונים שהעריכו את ההשפעה וכן את הסימפטומים כפי שהרגישו המטופלים.
בסיכומו של הניסוי מצאו החוקרים כי האזור הפגוע בגופם של החולים הצטמצם בהיקפו בצורה יפה מאוד. הירידה בהשפעת הפריחה ומחלת העור הייתה דרמטית, עד כדי 70 אחוזים ויותר. גם שביעות הרצון של המטופלים כפי שדווחה בשאלונים הייתה ניכרת מאוד, תוך עליה בחלוף הזמן.

המטופלים לא ציינו השפעות שליליות של הניסוי או תופעות לוואי כך ששביעות הרצון הייתה גבוהה. יצוין כי החוקרים סבורים כי לאור התוצאות, יש לערוך מחקרים נוספים. מחקרי המשך עם כמות גדולה יותר של נבדקים יוכלו לבסס את תוצאות המחקר ואף להוביל למסקנות נוספות (למשל אילו צמחי מרפא מועילים במיוחד על פי סוג מחלות העור).

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן