מבצעים מיוחדים
0 0.00

המרכיב המפתיע שיכול לעכב אלצהיימר

עד כה, טרם הצליח המדע לרפא אלצהיימר. למרות שחלה התפתחות בהבנת הרקע למחלה, עדיין אין הסכמה רחבה. הוצעו כמה וכמה מנגנונים להסבר הסיבות, המנגנונים ודרכי התמודדות. אפילו פותחו כמה תרופות שיכולות להאט את התפתחות הדמנציה. אבל יש תופעות לוואי שמניעות חיפוש אחר פתרונות טובים יותר.

חוקרים מדווחים כי יש סימנים למרכיב חיובי בלתי צפוי. מתברר כי בלוטים, אותו פרי או מעין אגוז של עץ האלון, יכול להועיל. לרוב, אין מתייחסים אליו כאל אגוז הראוי למאכל. עם זאת, יש לו איכויות נוירו-אקטיביות מסוימות לצד ערכים תזונתיים מפתיעים.

האם ועד כמה הבלוטים מזינים

חשוב לציין כי אין אנו ממליצים להתחיל מרגע להרבות באכילת בלוטים. נראה בהמשך כיצד ניתן לצורך אותם. בדומה לאגוזי מאכל, הבלוט מכיל הרבה מאוד מרכיבים שחלקם מזינים. יש בו המון מינרלים, הוא מכיל וויטמינים, סידן ושומן. אך אם מנסים לאכלו חי, מתברר כי טעמו מריר. הטעם הזה הינו מאפיין של מרכיב בשם טאנין. מצד אחד, זהו חומר אנטיספטי וקוטל חיידקים. מצד שני, בכמות רבה הוא עשוי לגרום להרעלה. על כן, הבלוטים רחוקים מלהיות תרופת פלא שיש להרבות בשימוש בה. אין הם תחליף לפעילות אירובית קבועה (נמצא שזה מועיל למוח). אין זה תחליף לתזונה נבונה, צריכת דגנים מלאים, ירקות טריים וכיוצא באלה. ובכל זאת, יש דרך להשתמש באותם אגוזי אלונים בבטחה. יש דרך לצרוך אותם בצורה בריאה למוח ולמערכת העצבים.

בלוטים
צילום: Depositphotos

“קלייה או חימום של הבלוטים מורידים את ערכם הרפואי. החימום פוגע ומביא להפחתה בנטרול האנזימים הלא רצויים. ללא טחינה וחימום מוקדמים הייתה יותר תכולה של פנול ונוגדי חמצון נוספים”

 

ההיגיון שהוביל למחקר בבלוטים

המניע למחקר אודות בלוטים ואלצהיימר החל בשורה של מחקרים קודמים. מחקרים אלה גילו כי תה וחליטות צמחים שונות הינם בעלי השפעה חיובית על המוח. בין היתר, התברר כי חליטות חרובים אפקטיביות מאוד. כך גם תה ירוק, כמון וכיוצא באלה משקאות מרכיבים טבעיים. התגלה כי יש בהם מרכיבים אשר מעכבים אנזימים המעורבים באלצהיימר. אנזימים אשר קשורים עם התנוונות מערכת העצבים, ירידה בזיכרון ופגיעה בתפקודים מוחיים.
חומרים כימיים שנקראים מעכבי אצטילכולין אסטראז ככל הנראה עומדים בבסיס התופעה. מכיוון שנודע לחוקרים שחומרים כאלה נמצאים בשפע בבלוטים, הוחלט לערוך את המחקר. זה המקום לציין כי ברפואה הטבעית נעשה שימוש בחלקים שונים של עץ האלון לצרכים נוספים. בין היתר, לטיפול בפצעים, הורדת לחץ דם, טיפול בבעיות עיכול ועוד.

מה הסיקו החוקרים לגבי השפעת הבלוטים

לפי דיווח החוקרים, הדרך לצריכת הבלוטים הינה בחליטות. נבדק כיצד מושפע הבלוט מצורות עיבוד שונות. למשל, נבדק כיצד משפיע על המוח חליטה של אבקה קלויה. נבדקו חליטות ללא קלייה מוקדמת (כלומר לא חימום). התגלה כי ישנו ערך של נטרול רדיקלים חופשיים וכן כמה דברים נוספים. למשל, קלייה או חימום של הבלוטים מורידים את ערכם הרפואי. החימום פוגע ומביא להפחתה בנטרול האנזימים הלא רצויים. ללא טחינה וחימום מוקדמים הייתה יותר תכולה של פנול ונוגדי חמצון נוספים. חליטה של אבקת מהבלוטים, ללא קליה טובה יותר. לדברי החוקרים, דרוש מחקר נוסף ואיסוף נתונים לגבי השפעות ארוכות טווח. מכיוון שתרופות מודרניות נגד אלצהיימר עלולות להביא לתופעות לוואי קשות, חליטות טבעיות עשויות להיות פתרון איכותי ויעיל.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן