מבצעים מיוחדים
0 0.00

הירק המרענן שעוזר לסובלים מדיכאון

דיכאון או מלנכוליה נחשבו פעם להפרעה רומנטית שמאפיינת אנשים יצירתיים (כגון משוררים). אך למעשה אין שום קשר בין יכולת יצירתית לבין מצב דיכאוני. הרבה מאוד אנשים בימינו סובלים מדיכאון, לעיתים אף דיכאון חריף. מצב זה מאופיין באנרגיה נמוכה, חוסר תיאבון, עייפות, הסתגרות, לפעמים גם עולות מחשבות אובדניות. ירק גינה חביב, כך מסתבר, יכול לעזור לכם לא רק לרענן את הסלט אלא גם להפחית באופן ניכר את תחושת הדיכאון. הוא לבן מבפנים ואדמדם מבחוץ. כן, זו לא אחרת מאשר הצנונית.

צמח המרפא מהגינה שלכם

הפופולריות שממנה נהנות התרופות המטפלות בדיכאון שוברת שיאים. לכאורה, מדובר בפתרון טוב ויעיל לסובלים מסימפטומים של דיכאון אבל ישנה בעיה. לתרופות הללו יש תופעות לוואי משמעותיות ביותר. במחקר מנסים נואשות לפתח תרופות פחות ממכרות ופחות מזיקות. במקביל, מושקע מאמץ בחיפוש אחר פתרונות טבעיים, כדוגמת צמחי מרפא. כמה מפתיע לגלות כי הצנונית, אותו ירק גינה חביב שאנשים מגדלים גם בגינות פרטיות ובאדניות, יכולה להועיל מאוד. צנונית, כדאי לדעת, היא ירק מאוד מיוחד. היא מבשילה במהירות וקל לגדלה. היא זולה ולאחרונה נמצא במחקר קליני שיכולתה לסייע בהקלה לדיכאוניים גבוהה.

צינון
צילום: Depositphotos

“מסתבר כי הצנונית יכולה להועיל להפחתת סימפטומים של דיכאון. ככל הנראה, בזכות קיומם של חומרים כגון אלקלואידים, פלבנואידים וחומרים פעילים נוספים שנמצאו”

 

המחקר על הירק הפופולרי המועיל לבריאות

עוד לפני שנמסרו הממצאים המגלים כי צנונית משפרת תסמיני דיכאון היו ידועות לגביה עובדות יוצאות מן הכלל. למשל, לצנונית מיוחסות סגולות כגון שיפור מצבם של חולי לב. איזון של סוכרת. הקלה תסמינים של הפרעות עיכול. לירק החביב ישנה תכולה של אנטי אוקסידנטים. עוד נטען כי יש גם חומרים שמשפרים את תפקוד מערכת העצבים. ואז הגיע המחקר המעניין שבדק את הקשר בינה לבין טיפול בדיכאון.
במחקר, שבשלב זה התמקד בעכברים, נטלו החוקרים תמציות של צנונית. הם חילקו את התמציות לכמויות שונות ובדקו מהי ההשפעה על עכברי מעבדה. לצד העכברים שקיבלו מן התמצית הזאת, נבחרה קבוצה שקיבלה תרופות נגד דיכאון. במקביל, קבוצת ביקורת קיבלה חומר ניטרלי (תמיסת מלח, ותו לא).

תוצאות מעודדות

על פי דיווחי החוקרים, בוצעו תצפיות על העכברים על מנת לאתר התנהגויות המרמזות על קיום מצבים דמויי דיכאון. מסתבר כי ניתן לבדוק זאת למשל על פי רמת המוטיבציה של העכבר לבצע פעולות מסוימות (למשל לשחות). יש גם מבחנים נוספים שלפיהם ניתן לראות עד כמה העכבר פעיל או לא פעיל, נמרץ או, אפשר לומר – מדוכא. בשלב זה, נערכו החוקרים לבדוק את השפעת התמצית על ההתנהגות כלומר, על הסימפטומים של הדיכאון.

מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מדיכאון, כך מספרים בארגון הבריאות העולמי. הבשורות הטובות שגילו החוקרים הן, לכן, בעלות פוטנציאל חשוב ביותר. על פי הדיווח, שהתפרסם בעיתונות, אכן מסתבר כי הצנונית יכולה להועיל להפחתת סימפטומים של דיכאון. ככל הנראה, בזכות קיומם של חומרים כגון אלקלואידים, פלבנואידים וחומרים פעילים נוספים שנמצאו, מופיעה ההטבה. אמנם אנשים אינם עכברים, אבל כדאי בהחלט לחכות ולראות מה יגלו בהמשך מחקרים דומים בבני אדם. ודבר נוסף וחשוב כדאי לזכור: אכילת צנוניות טובה לבריאות. זיכרו להוסיף אותה לסלט שלכם. מובטח לכם שאף תופעת לוואי לא רצויה לא תפתיעה אתכם.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן