מבצעים מיוחדים
0 0.00

בשורה ציבורית חשובה תשפיע על חקלאות הקנאביס, בקרוב בישראל?

קנאביס, במיוחד החומרים הפעילים שבו כדוגמת CBD, נחשב בעיני רבים לפלא של ממש. זהו חומר טבעי אשר מסוגל להביא לשיפור במגוון רחב של מצבים רפואיים. בעוד נושא הלגליזציה נתון תחת ויכוח ציבורי חריף, נרשמה לאחרונה בשורה.

זו בשורה ציבורית חשובה ומרעישה עבור מגדלי קנאביס ועבור חקלאים הרוצים להיכנס לתחום זה. לכך צפויה להיות השפעה גם על אספקה לצרכים רפואיים ובריאותיים. אם זה נראה לכם חשוב ומרגש, אתם כנראה צודקים. אך בשלב זה, הבשורה המרעישה מתרחשת בארצות הברית. יתכן בהחלט שמהלך זה ומהלכים נוספים שמתרחשים בזירה הבין לאומית יביאו לשינוי מואץ גם בארץ.

ההשפעות הבריאות של צמח הקנאביס

תמציות של צמח הקנאביס ותמיסות הנצרכות בבליעה או בעישון ידועות כבעלות השפעה מיטבה מבחינה בריאותית. בין היתר, נמצאו השפעות חיוביות על חולי לב, הפחתת תופעות לוואי על חולים המטופלים בטיפולים אגרסיביים נגד סרטן. חומר זה נחקר כיום כמתאים לטיפול בחולים בעלי הפרעות פסיכוטיות, ירידה בזיכרון. מתאים לטיפול גם בדלקות שונות (למשל במפרקים, במעי). אפשרי טיפול בסוכרת ובמגוון רחב של מצבים רפואיים שחלקם נמצאים כיום בשלבים שונים של מחקר.
בימים אלה, נרשמת מהפכה הקשורה לעניין זה בארצות הברית של אמריקה. הנשיא טראמפ החליט לאשר רפורמה בנושא גידול הקנאביס. עוד ועוד חקלאים צפויים לקבל אישור לגדל קנאביס, תוך הסרת מחסומים חוקיים. מראשית השנה הקרובה (2019) צפוי שינוי זה להיות מורגש. יתכן שתגיע אחר כך גם הגמשה מצד רשות המזון והתרופות (FDA). דבר זה עשוי בהחלט להביא לפריצת דרך גם במדינות נוספות. אין זה מן הנמנע כי הדבר יאפשר גם לרשויות בישראל, למשל משרד המשפטים או משרד החקלאות, לבחון את עמדותיהם בעניין זה.

קנאביס
צילום: Depositphotos

“על פי ההערכות של אנשי מקצוע, ייצוא קנאביס מישראל עשוי להיות מהלך פורץ דרך. ניתן לצפות לאפשרות של ייצוא בהיקף של מיליארדי דולרים בשנה”

 

קנאביס כענף חקלאי – למה זה חשוב?

מדוע הגדרת הקנאביס כענף חקלאי הינו דבר בעל משמעות? חשוב לדעת שאין זה דבר פרוצדורלי בלבד. להכנסת תחום לתוך הקטגוריה של ענף חקלאי מוכר בארץ יש משמעות עבור החקלאים ועבור הציבור גם יחד. בין היתר, הדבר מאפשר לחקלאים להכיר את הרגולציה וכן להגיש בקשות לכל מיני תמיכות. תתקיים הסדרה בנושאי אספקת מים, תמיכה וסובסידיות. אין זה עניין של מה בכך, גם כאשר לוקחים בחשבון את העלויות. על מנת להקים חווה לגידול קנאביס יש צורך בהשקעה של מיליוני שקלים.

בישראל, כדאי להזכיר, מתקיים בשנים האחרונות מחקר מעמיק בנושא היישומים של קנאביס. מושם דגש עם קנאביס רפואי ויישומים של נגזרות חומרים פעילים. מצטבר גם ידע המועיל לחקלאות כענף רווחי. על פי ההערכות של אנשי מקצוע, ייצוא קנאביס מישראל עשוי להיות מהלך פורץ דרך. ניתן לצפות לאפשרות של ייצוא בהיקף של מיליארדי דולרים בשנה. ככל שחקלאות הקנאביס תעלה ותפרח, כך יהיה תמריץ נוסף לחקור ולהותיר שימוש בקנאביס רפואי.
בארצות הברית, אם כן, החליטו להאיץ את קידום חקלאות הקנאביס. גם לחקלאי ישראל יש הרבה מקום בתחום זה והציבור יצא נשכר. עד כמה יהפוך הטיפול בנושא ליעיל ומהיר – זה תלוי אך ורק ברשויות. עם מספיק לחץ ציבורי, ניתן יהיה לראות התקדמות מהירה יותר, לרווחת כולנו.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן