מבצעים מיוחדים
0 0.00

שימוש באנטיביוטיקה לילדים, זה טוב או רע?

שימוש באנטיביוטיקה לילדים זה טוב או רע? אין ספק כי היא נחשבת לבעלת תרומה משמעותית של הרפואה המודרנית. אבל מה שנחשב לתרופה מצילת חיים הפך למצרך בשימוש יתר.

כיום, ידוע כי שימוש באנטיביוטיקה לילדים מביא עימו שורה של בעיות, התפתחות חיידקים עמידים יותר, החלשה של הגוף ופגיעה בחיידקים ידידותיים המועילים לגופינו. מדענים שבדקו את הנושא יצאו לאחרונה עם בשורה חשובה. ישנה דרך טובה שיכולה לאפשר את הפחתת השימוש באנטיביוטיקה. דרך זו נבדקה ונמצאה כמוצלחת אף בילדים ובקרב תינוקות. שמעתם על פרוביוטיקה? שימוש נכון יכול בהחלט להיות בעל ההשפעה הרצויה. יותר ממנה זה יותר בריאות גם ללא אנטיביוטיקה.

שימוש באנטיביוטיקה לילדים וחיידקי המעיים

עוד ועוד עדויות מגלות דבר מדהים ובלתי צפוי. מצע החיידקים (פלורה) אשר במעיים שלנו אחראי במידה רבה על הבריאות. שורה של מחלות ומצבים רפואיים נובעים במישרין או בעקיפין בפגיעה במצע החיידקים. מרבית חיידקי המעיים הם לא רק טובים אלא ממש חיוניים לנו. וכעת מסתבר כי תוספת פרוביוטיקה הינה בעלת משמעות נוספת.
מה שאנו קוראים לו פרוביוטיקה הם בעצם חיידקים הנמצאים בגופנו. כתוסף, הם ממלאים את החסר ומוסיפים חיידקים ידידותיים. חיידקים אלו תופסים את מקומם של גורמים מזיקים שעלולים להתיישב במעי. חוקרים פרסמו לאחרונה סקירה מקיפה בעניין בריאות בילדים ותינוקות. נמצא כי מתן חיידקים ידידותיים מפחיתה את הצורך באנטיביוטיקה למטרות ריפוי. דיווחי החוקרים מבוססים על איסוף נתונים רחב. ניתוח וסיכום של שלל מחקרים קודמים שחושפים את העובדות החשובות לכל הורה. פרוביוטיקה נמכרת כיום כתוסף תזונה אך גם נוצרת באופן טבעי. ירקות מוחמצים למשל וכן יוגורט מהווים מקור טוב ובריא. ויש זנים שונים של חיידקים מועילים, המטפלים במגוון מצבים רפואיים.

שימוש באנטיביוטיקה לילדים
צילום: Depositphotos

“כאשר אנו מקבלים מנה של חיידקים ידידותיים, נוצרת תחרות. החיידקים הללו מתיישבים במעי ומקשים על גורמים מזיקים לתפוס לעצמם אחיזה”

 

עם תוסף או בלי תוסף

מחקרים בנושא נעשים מזה שנים. כעת, קבוצת חוקרים ביקשה לבדוק משהו נוסף. חוקרים מארה”ב, בריטניה ומדינות נוספות בדקו את ההשפעה בילדים. לצורך העניין, נסקרו לעומק יותר מ-10 מחקרים גדולים. ניתוח הנתונים גילה דבר חשוב. בקרב ילדים צעירים ותינוקות, מתן פרוביוטיקה באופן יומי הועילה מאוד. שליש מהילדים לא נזקקו לאנטיביוטיקה בהמשך. זאת, בהשוואה לילדים ולתינוקות שלא קיבלו את התוסף. בחלק מהמקרים, עולה כי התוצאה אפילו משתפרת. עד חצי מהילדים לא נזקקו לאנטיביוטיקה!

שימוש באנטיביוטיקה לילדים

חוקרים מסבירים כי שימוש מוגבר באנטיביוטיקה גורם לבעיה חמורה. בארצות הברית לבדה, קרוב לשני מיליון מקרים מדווחים כל שנה. שני מיליון זיהומים בדלקות עמידות לאנטיביוטיקה מקובלת. אלפים רבים של בני אדם מתים בשל כך, נחוצה הפחתה כללית בשימוש בתרופת הפלא.
הרופא שעמד בראש המחקר סיפר עוד על נפלאות הפרוביוטיקה. למשל, הוא מקטינה את משך הזמן הדרוש להחלמה ממחלות. החל בדלקות גרון וכלה במחלות של מערכת העיכול. גם הסימפטומים של זיהום מופיעים בצורה קלה הרבה יותר. כעת החוקרים ממליצים להרחיב את המחקר. ראוי לבדוק את המצב גם בקרב בני הגיל השלישי, למשל.

התחרות שלהם, הבריאות שלנו

המדע עדיין לא פתר באופן מלא את החידה. מדוע לחיידקי המעיים השפעה כל כך גדולה על הבריאות הכללית. אך דבר אחד הינו ברור מאוד, כבר בשלב זה. כאשר אנו מקבלים מנה של חיידקים ידידותיים, נוצרת תחרות. החיידקים הללו מתיישבים במעי ומקשים על גורמים מזיקים לתפוס לעצמם אחיזה. לילדים (וגם לנו) זה חשוב ובריא.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן