מבצעים מיוחדים
0 0.00

אסור להתעלם, זה מה שמחסור ב-B12 יכול לגרום

ישנם ויטמינים שגופינו לא יכול לאחסן לאורך זמן. ויטמין B12 הוא דוגמא לויטמינים שהגוף שלנו דווקא יכול לאחסן. יחד עם זאת, אין להיות שאננים. אחוז לא קטן מקרב האוכלוסייה לא מקבל מספיק מהויטמין (באמצעות התזונה). עם הזמן, נוצר מחסור וההשלכות יכולות להיות דרמטיות.

יש לציין כי לא רק מחסור בצריכת הויטמין באמצעות מזון מוביל לבעיות. יש אנשים שמתקשים לספוג אותו. זה ניכר במיוחד בקרב אנשים בגיל השלישי. אז חשיבות נטילת התוסף הינה בלתי מבוטלת.

B12 ומדוע הוא חשוב כל כך

בקרב תזונאים ורופאים קיימת הסכמה כי B12 הינו אחד הויטמינים החשובים ביותר. בין היתר, יש לו תפקיד חשוב בבניית תאי הדם ובתפקוד מערכת העצבים. הוא חשוב לא פחות גם בייצור החלבונים בגוף ואפילו חשוב לחומר הגנטי בגופנו. מחסור איננו מורגש בין לילה. אם התזונה איננה מאוזנת, לאחר חודשים או שנים, עשויות להופיע תופעות לא פשוטות. אחת מהתופעות הידועות ביותר הינה עייפות. אם אתם מרגישים תשישות לאורך היממה, יתכן שבכך טמונה הסיבה. אך יש עוד הרבה מאוד סימפטומים שמעידים על חוסר. אם אתם נמנעים מצריכת מזון מן החי, תוסף תזונה מתאים עשוי להיות חיוני.

ויטמין B12
צילום: Depositphotos

“על מנת להשלים את המחסור בויטמין יש להקפיד על תזונה נכונה. כהשלמה, נטילת תוסף יכולה לסייע, במיוחד בגילאים מבוגרים וכן עבור צמחונים או טבעוניים”

 

גם העור והדם נמצאים בסכנה

עם העלייה בגיל, חילוף החומרים בגוף משתנה. גם הפקת ויטמין B12 מתוך המזון נעשית פחות יעילה. יש מגוון די רחב של סימנים שיכולים להעיד על חוסר משמעותי. לצד עייפות וחולשה עשויים להופיע גם כתמים על העור. עור יבש וכתמים לבנים הנובעים מחוסר מלטונין הקשור לכך. גם ירידה במצב רוח ואפילו שכחנות יתר עשויים להורות על מחסור רציני ביותר.
הבעיה היא שהסימפטומים לא מופיעים כרעם ביום בהיר. המחסור נבנה בהדרגה וכך גם הסימפטומים. לכן, אנשים עשויים להתרגל ופחות לשים לב. לכן, המחסור הולך ומתעצם עד שבסופו של דבר ההשפעה הופכת חמורה מאוד. החולשה שאותה הזכרנו נובעת מחוסר דם. חוסר בוויטמין מביא לפגיעה בייצור תאי דם. לפעמים גם מתלווה לכך פעילות לא תקינה של מערכת החיסון.

זיהוי של מחסור בוויטמין B12 יכול להתבצע על ידי בדיקת דם. ספירת דם יכולה לספר לרופא המשפחה מתי ישנה אנמיה הקשורה לכך. אם אתם מרגישים ירידה בזיכרון, אם אתם מרגישים עייפים, אל תתעלמו. גם אם הופיעו כתמים לבנים על הזרועות, אם יש סימנים על הלשון או דימום בחניכיים, אל תדחו. ייעוץ דיאטני ו/או רפואי חשובים מאוד. סימני אזהרה נוספים יכולים לכלול דופק לא סדיר, עור חיוור. סימנים כאלה הם ראיה למחסור חמור.

B12 בתזונה וכתוסף

על מנת להשלים את המחסור בויטמין יש להקפיד על תזונה נכונה. כהשלמה, נטילת תוסף יכולה לסייע, במיוחד בגילאים מבוגרים וכן עבור צמחונים או טבעוניים. מקור מעולה ל-B12 הינו מזון מהחי ובפרט דגים. בדגי סלמון וטונה וכן בסרדינים יש שפע מהוויטמין. גם בבשר, במיוחד בשר אדום, יש B12 בשפע. בנוסף לכך, גם צריכה של ביצים ומוצרי חלב חשובה מבחינה זאת. במוצרי מזון מעובדים, כדוגמת דגני בוקר וחטיפים, נהוג להוסיף B12. אך נזכיר כי יש חילוקי דעות לגבי יעילות הספיגה.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן