מבצעים מיוחדים
0 0.00

אוכמניות גם לילדים, למה זה כל כך כדאי?

הצלחה בלימודים איננה נובעת רק משעות של שינון. הילדים יושבים שעות מול שיעורי הבית? עזרו להם לשפר את המוח בעזרת תזונה מתאימה. כהורים לילדים, כדאי לדעת שאוכמניות יכולות להועיל לשיפור ההצלחה בבית הספר. כעת זו עובדה מדעית מוכחת שפורסמה בעיתונות המדעית.

שפע בריאות מן הטבע

פירות יער טובים מאוד למוח שלנו. אך למעשה, פירות יער מכילים שפע של יתרונות בריאותיים. אפשר לאכול אותם טריים, בסלטים, בלפתן. הם נהדרים בריבות ומתאימים גם לעוגות. הפעם, נבדוק למה כדאי כל כך לאכול אוכמניות. קחו שבחן שהן בריאות בהחלט גם למבוגרים שבינינו. יחד עם זאת, לילדים הן מומלצות כפל כפליים.

ילדה בשדה אוכמניות
צילום: Depositphotos

“לדברי החוקרים, בפירות היער יש מרכיבים כדוגמת פלבנואידים בשפע, בריכוז גבוה. אלה חומרים שנחשבים לטובים מאוד לפעילות המוח והזיכרון”

 

אוכמניות נפוצות מאוד ביערות צפון אמריקה. אבל, מי שרק רוצה, אפשר להשיג אותן בקלות גם בארץ. למעשה, יש משפחות שאוהבות להשתתף בעצמן בקטיף. אפשר להגיע בעונה לרמת הגולן, למשל. שם יש פעילות של קטיף שאחריו אפשר לאכול טרי טרי, ישן מן הסל. בין היתר, פירות היער הללו טובים מאוד למערכת העצבים. יש עדויות לכך כי הם טובים גם לתמיכה בריפוי סוגים מסוימים של סרטן. מרכיבים מסוימים שבאוכמניות מפחיתות סוכר בדם. ככל הנראה, הם טובים מאוד לחולי סוכרת. כמו כן, בזכות נוגדי חמצון וחומרים אנטי דלקתיים, יש עוד שפע יתרונות. למשל, אנטי אייגיינג. הפחתת כולסטרול ושיפור מדדי לחץ דם (ושיפור כללי בבריאות הלב). כמו כן, מעולה גם לטיפול בדלקות של דרכי השתן, שיפור פעילות המעיים ועוד. אם קשה לכם להשיג פירות יער טריים, גם כמיובשים הם מלאי בריאות וטעם.

מחקר מהפכני על פירות יער והמוח

מעל ומעבר לכל היתרונות שציינו, גם המוח יוצא נשכר. מחקר מרתק שפורסם מגלה כי במיוחד לילדים, ההשפעה דרמטית. חוקרים מבריטניה מגלים כי נמצא שיפור בפעילות המוח ומהירות עיבוד המידע והתגובה.
על מנת לבדוק את השפעת פירות היער, נעשה שימוש במשקה מרוכז. משקה האוכמניות ניתן לילדים למשך תקופה של כ-20 יום. הילדים חולקו ל-3 קבוצות. קבוצה אחת קיבלה משקה נטול פירות יער (קבוצת ביקורת). קבוצה שניה קיבלה משקה ובו רק מעט מיץ אוכמניות. קבוצה שלישית קבלה מן המשקה בריכוז גבוה. לאורך המחקר נבדקו הביצועים הקוגניטיביים השונים, לרבות מהירות התגובה לגירויים.
לצורך בדיקת השינוי בדקו החוקרים תחילה את היכולת הבסיסית. בהמשך, כל ילד ענה על שאלות. נבדקו משימות של זיכרון, תגובה לגירויים. נעשה שימוש במחשב שבדק גם מהירות תגובה לגירויים שהוקרנו על מסך.

זוכרים טוב יותר, מהר יותר

לפי התוצאות שפורסמו, האוכמניות אכן השפיעו ואופן ראוי לצייון. נרשם שיפור של כ-10 אחוזים במהירות התגובה, בממוצע. כלומר, הילדים זכרו, הגיבו והצליחו, בשיפור ניכר. לדברי החוקרים, בפירות היער יש מרכיבים כדוגמת פלבנואידים בשפע, בריכוז גבוה. אלה חומרים שנחשבים לטובים מאוד לפעילות המוח והזיכרון. מחקרים קודמים שבוצעו על נבדקים מבוגרים הראו השפעה חיובית. כעת, גילה המדע כי גם ילדים מפיקים מכך תועלת בלתי מבוטלת. רצוי, אם כן, לשלב בתזונת ילדים מרכיבים כאלה. חשוב במיוחד בתקופה שבה המוח גדל ומתפתח. הילדים ייהנו מביצועים משופרים בבית הספר וחיזוק יכולות הלמידה. סביר להניח כי גם חיזוק הביטחון העצמי יהיה בהחלט מורגש.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן