מבצעים מיוחדים
0 0.00

מודאגים או לחוצים? התבלין הייחודי שיודע להוריד את רמות החרדה

בישראל, ממש לא חסרות לנו סיבות להיות לחוצים או מודאגים. כל אחד מרגיש לפעמים ירידה במצב הרוח אבל מי שסובל מדאגנות יתר או מחרדות בלתי פוסקות סובל מאוד וחבל, כי יש פתרונות. השפעות הלוואי של תרופות נוגדות חרדה או דיכאון ידועות ולא נרצה להרחיב עליהן יותר מדי את הדיבור. מה שכן נרצה זה לספר לכם על תבלין שעליו כמעט כל אחד שמע אבל רק מעטים מכירים את ההשפעה המצוינת שלו בהפחתת חרדות, דאגות ולחץ.

מחקר מדעי תומך

לא כל אמונה עממית בצמח מרפא כזה או אחר זכתה לאישוש מדעי מסודר. התבלין שעליו אנו רוצים לספר, זעפרן, דווקא זכה לאחרונה לקיום מחקר שיוחד למענו. כמה חוקרים, ממספר מדינות ברחבי העולם, החליטו לבדוק את הטענה כי זעפרן יכול להתאים כתחליף לתרופות מרשם להפחת חרדה או דיכאון. המחקר לא נעשה כלאחר יד אלא בצורה מסודרת מבחינה קלינית. המחקר ארך כשלושה חודשים והוא כלל קבוצה שקיבלה תרופת דמה (פלצבו) וקבוצה שקיבלה מיצוי מרוכז של התבלין. במחקר השתתפו כמה עשרות נבדקים הסובלים כולם מסימפטומים משמעותיים של חרדות ודיכאון.

מה שהחוקרים ביצעו היה זה: כל נבדק מקבוצת הניסוי קיבל פעמים ביום לאורך כל תקופת הניסוי כמוסה של זעפן. לאורך המחקר, התבקשו הנבדקים למלא שאלונים קליניים המשמשים לבחינת רמות דיכאון וחרדה. תוצאות המחקר הראו כי לאורך הזמן חוו הנבדקים הקלה משמעותית בסימפטומים שמהם סבלו. מחקר זה, כך ציינו החוקרים, תומך גם במחקרים קודמים שמצאו סימנים להשפעה חיובית של זעפן על חרדות ופחדים. למעשה, בחלק מהמקרים ההשפעה כל כך מהותית עד שמטופל מרגיש טוב יותר ביחס למטופל שמקבל תרופת מרשם מקובלת נגד חרדה. למותר לציין כי צריכת זעפרן לא גוררת תופעות לוואי.

צילום: Depositphoto

זעפרן, בריא להכיר

זעפרן הינו אחד התבלינים היקרים ביותר שבנמצא. זאת מכיוון שדרושה כמות רמה מאוד של צמחים על מנת להפיק ולו גרם אחד של זעפרן. השימוש בו כצמח רפואי וכן לצרכי תיבול היה מוכר עוד לקדמונים. מלבד השפעתו בהפחתת חרדות, הוא מסייע לשיכוך תחושת רעב ולכן נחשב לאמצעי להורדה במשקל. בנוסף, הוא מסוגל לשמש כמשכך כאבים ומועיל לפעילות המוח. הוא מרפא דלקות ויש הוכחות מסוימות לכך שהוא מועיל לחולי פרקינסון.
זעפרן מופק מאחד ממיני הכרכום וככל הנראה הוא הגיע לראשונה מהודו. סוחרים ערבים הפיצו אותו למדינות נוספות וכיום הוא מקובל בכל העולם. כיום, מגדלים את הזעפרן במזרח התיכון, בהודו, ביוון. אך, תאמינו או לא, מרבית התפוקה עולמית של זעפרן מגיעה מ..אירן (שם מקובל להכין אפילו גלידה המתובלת בזעפרן). על פי ההערכות, כמעט תשעים אחוזים מכמות התבלין המופקת בכל שנה מגיעה ממדינה זאת. בעת האחרונה נעשה ניסיון אמריקאי להתחיל לגדל את התבלין גם שם, בכמויות מסחריות.

אם אתם סובלים מחרדה, דיכאון או ירידה מתמשכת במצב הרוח, תוכלו גם אתם לנסות את התבלין הייחודי הזה. שימו לב כי על מנת ליהנות מהשפעתו הרפואית מקובל לצרוך תמצית זעפרן מרוכזת בצורה של טבליות ולא לאכול כמויות גדולות של התבלין כמו שהוא.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן