מבצעים מיוחדים
0 0.00

כדאי שתשאל מה השומשום יכול לעשות עבור הלב שלך

אוהבים פלאפל עם טחינה? אפשר להניח שכן. קשה למצוא מאכל ישראלי יותר מאשר החומוס והפלאפל. לצד החומוס שאנחנו אוהבים כל כך לנגב יש עוד משהו מאוד ישראלי. לא רק הפלאפל אלא גם הטחינה. אותו ממרח עשוי שומשום, שהופך עם הסוכר לחלווה מתוקה. טחינה הולכת נהדר מעל הפלאפל או כממרח בפני עצמו. כעת מתברר כי שומשום הינו בעל תועלת בריאותית יוצאת מן הכלל. אם רציתם לדעת למה שומשום טוב כל כך ללב, מחקר חדש עונה על כך.

טחינה ושומשום שומרים על הלב

ישראלים במספרים חסרי תקדים נמצאים בסיכון למחלות לב. ברחבי העולם מתים מיליונים ממחלות מסוג זה בכל שנה. בפעם הבאה שאתם נהנים ממנה פלאפל עם טחינה, זכרו את זה. זכרו כי אם תצרכו בקביעות יותר שומשום, אולי זו בדיוק התרופה. אם אמרו לכם שאתם זקוקים לסטטינים או תרופות לדילול הדם, טחינה תועיל לא פחות. אם אתם בקבוצת סיכון, טחינה תשמור על הלב שלכם. עד כמה שזה נשמע אולי מפתיע, זה ממש כך. טחינה מפחיתה את הסיכון למחלות לב באופן דרסטי מאוד.

שומשום
צילום: Depositphotos

“שומשום מפחית כאבים עבור אחוז ניכר מבין הסובלים מדלקות מפרקים. בנוסף, זהו מקור טוב לאנרגיה זמינה, לאנשים פעילים ולספורטאים”

 

מחקר הטחינה והסוכרת

אחד מגורמי הסיכון להתקפי לב ותמותה מוקדמת הינו רמה גבוהה של סוכר בדם. מחלות לב בקרב חולי סוכרת נחשבים לסיבוך מאוד נפוץ. לכן, חשוב לדעת שהמחקר מצא שטחינה אולי היא התשובה. טחינה מפחיתה את הסיכון להתקפי לב ומחלות לב גם בקרב סוכרתיים. חולי סוכרת נמצאים בסיכון גם של רמות סוכר וגם יתר שומנים בדם. אי לכך, ביקשו החוקרים לבדוק את ההשפעה בקרב סוכרתיים.
כמה עשרות חולי סוכרת השתתפו במחקר. מחצית מהנבדקים קיבלו טחינה לארוחת בוקר. לא מדובר ביותר מאשר שתי כפות, אך ההשפעה לא איחרה לבוא. החוקרים דיווחו על רמת השומן, כולסטרול ולחץ הדם לאחר מספר שבועות. בשקלול כל הנתונים, הסתבר כי לאחר חודש וחצי בלבד חל שיפור עצום. מרבית המדדים השתפרו דרמטית. השומנים ולחץ הדם כמו גם יתר המדדים. בשקלול של סיכון למחלות לב והתקפי לב, התמונה הייתה ברורה. הסיכון ירד בארבעים אחוזים בקירוב!

מזון שהוא תרופה

חברות התרופות לא ממש צריכות פרסומים כאלה. טחינה ושומשום אינם מוגנים בפטנט, כך שאין הרבה מחקרים בנושא. כל אחד יכול לקנות טחינה גולמית ולהכין בבית, בתוספת מעט מים. זה קל. זה פשוט. זה זול. אם הומלץ לכם עד כה ליטול אספירין לדילול הדם, אלה חדשות בשבילכם. אנו לא אומרים בשום אופן לא להקשיב להוראות הרופא. אבל שומשום מטחינה זה אוכל טבעי, בריא וטוב. הוא לא מוביל לשום תופעות לוואי. יתכן מאוד שלאחר תקופה מסוימת גם אתם תוכלו לוותר על תרופות ללב. חשוב לא פחות, זה מזון על שמתאים מאוד גם למי שכעת לא נמצא עדיין בסיכון. טחינה למניעה – זה טוב ובריא ואפילו טעים.

אנרגיה זמינה וטובה לגוף

מחקרים בשנים האחרונות גילו עוד כמה דברים חשובים. שמן שומשום, למשל, הוכח כבריא מאוד. הוא מסייע באיזון רמות הסוכר. הוא מסייע באיזון לחץ הדם. אבל אם זה לא מספיק, יש לנו עוד נתונים. למשל, שומשום מפחית כאבים עבור אחוז ניכר מבין הסובלים מדלקות מפרקים. בנוסף, זהו מקור טוב לאנרגיה זמינה, לאנשים פעילים ולספורטאים.

0
    0
    סל קניות
    סל הקניות ריקחזרה לחנות
      Calculate Shipping
      דילוג לתוכן